به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ سید سروش نوروزی، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان، با اشاره به اهمیت برگزاری دورههای آموزشی ویژه کارکنان گفت: کارگاه آموزشی یک روزهای تحت عنوان « برگزاری دوره آموزشی ویژه ضابطین یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان» در اهواز ویژه کارکنان واحد املاک و حقوقی و یگان حفاظت شهرستانها در سالن جلسات ساختمان شماره ۲ برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه یکروزه در خصوص وظایف و تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص حفاظت از اراضی ملی و دولتی توضیحاتی ارائه شد.
نوروزی اظهار داشت: در این کارگاه ۳۹ نفر از کارکنان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهر سازی خوزستان حضور داشتند که مسایل و موضوعات مختلف و مشکلات و چالشهای حفاظت از اراضی مورد بحث و بررسی و تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: این دوره آموزشی بر اساس ضرورت و نیاز آموزشی همکاران و در راستای ارتقای سطح کیفی کارکنان در شهرستانها برگزار شده است.
وی گفت: با توجه به درخواست همکاران برای برگزاری مستمر دورههای آموزشی، این کارگاه با هدف ارتقای سطح دانش حقوقی همکاران و بهبود خدماترسانی به مراجعان و حفاظت از اراضی ملی برگزار شد.
نوروزی با اشاره به اینکه تدریس این دوره آموزشی بر عهده قاضی ابراهیم شعبانی رئیس شعبه ۲ دادگاه عمومی وانقلاب مرکز استان بود، اضافه کرد: استمرار دورههای آموزشی و افزایش کارگاههای آموزش ویژه همکاران ضروری و اجتناب ناپذیر است که در بهبود عملکرد بسیار تاثیر گذار است.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: فراگیری قواعد و قوانین و همچنین یکپارچگی و وحدت رویه در رسیدگی به پروندههای حقوقی، موجب افزایش بهرهوری و ارائه خدمات مطلوبتر به مراجعان و شهروندان خواهد شد.
نوروزی همچنین در پایان بر اهمیت ارتقای سطح دانش و اطلاعات در این حوزه تأکید کرد و افزود: در مباحث املاک و حقوقی، مردم به ادارات کل راه و شهرسازی، بهویژه همکاران حوزه معاونت املاک و حقوقی به عنوان افراد معتمد و مطلع نگاه میکنند و باید دانش و مهارت لازم برای ارائه خدمات در این زمینه وجود داشته باشد. یکی از مهمترین موارد در این خصوص، دانش حقوقی مرتبط با املاک است.